Johano Frydricho Franco Šrėderio (Schröder) kapas kapas Kliošių dvaro sodybos parke
Koordinatės: 55.540922 21.332068
Objekto adresas: Minijos g., Priekulė
Savivaldybė: Klaipėdos rajonas
Išreikšdamas savo valią jis pageidavo būti palaidotas tokioje vietoje, iš kurios matytųsi jo įkurta jaunuolių auklėjimo įstaiga ir buvę spaustuvės pastatai. Dalis šio pastatų komplekso yra išlikę iki mūsų dienų. Peizažinio stiliaus Kliošių parkas įkurtas XIX amžiuje. Iki mūsų dienų čia auga didžiausi Lietuvoje paprastieji bukai.
Jo užuojauta našlaičiams kilo galbūt iš to, kad pats augo be tėvo, Karaliaučiaus universitete teologiją studijavo su globėjo pagalba. Paskirtas kunigu į Priekulę, nuo 1853 m. vadovavo privačiai mokyklai. 1854 m. įkūręs globos draugiją, rūpinosi ne tik našlaičiais, kuriems lavinti ir užsidirbti vėliau įsteigė spaustuvininkų mokyklą ir spaustuvę, bet ir kaliniais, kitokiais pavargėliais. Daug įtakos jam turėjo parapijos senjoras K. V. A Cipelis, kurio padėjėju Šrėderis buvo paskirtas ir vedė jo dukrą Luizą. 1856 m. įsteigtame Elniškės kumetyne auklėtojais dirbo Derceklių bežemis valstietis Meižis ir Lašaitienė. Visi prieglaudos auklėtiniai buvo lietuviai, kurių dauguma tapo spaustuvininkų mokyklos auklėtiniais, išmokę ir knygrišystės meno. Tarp jų – vėliau patys naujų žinomų spaustuvių įkūrėjais tapę Jurgis Traušys, Martynas Šernius, Kristupas Kybelka.
Ir dabar išdidus Johano Frydricho Šrėderio paminklas iš kitos pusės Minijos žvelgia į jo įkurtos auklėjimo įstaigos ir spaustuvės sodybą, kurioje verda dabartinis lietuviškas gyvenimas. Ar dabarties žmonėms rūpi toliau gilintis į tai, kas buvo įdomu dar XIX amžiaus žmogui? O jam, be kita ko, įdomu buvo sužinoti apie gyvybės evoliuciją, kosmosą. 1852−1961 m. seriją rašinių „Apdūmavojimai apie svieto būdavonę“ paskelbė „Prūsiškos kalendros“. Valstiečiai troško pažinti mėnulį, kometas ir kitus dangaus kūnus. Skaitytojai kreipėsi į „Evangeliškų kalendrų“ sudarytoją, primygtinai prašydami papasakoti apie Visatą, nes Biblijos žinios prieštaringos (1879 m.). F. Šrėderis negalėjo nesiskaityti su savo klientų nuomone ir taip Priekulės kalendoriuje pasirodė keli rašiniai, pavadinti „Aprašymas dangaus bei žemės“ ir „Aprašymas apie dangaus kūnus“ *.
Argi galima apsiskaičiusį, išprususį žmogų apgauti ir priversti vergauti svetimiesiems?